İhlas Gazetecilik

Türkiye’de kendi matbaa altyapısına sahip birkaç basın kuruluşundan biri olan İhlas Gazetecilik, sadece İstanbul tesisi aracılığıyla saatte 55 bin adet gazete basma kapasitesine sahiptir.


Türkiye Gazetesi, yayın hayatına başladığı 22 Nisan 1970 tarihinden bugüne, sahibi ve yayın politikası değişmeden faaliyetlerini sürdüren tek basın organıdır. Basın etik ilkeleri ile temel hak ve özgürlüklere sıkı sıkı bağlı olan Gazete, son yıllarda yaptığı çalışmalarla kendini sürekli yenileyerek okuyucusunun ilgisini canlı tutmaktadır.

Özel Habercilikte Fark Oluşturan Kadro

Türkiye Gazetesi, 2013 yılının başında ebadını daraltıp mizanpajını yenileyerek daha rahat okunabilen bir görünüme kavuşmuştur. “Yeni Gazetecilik” anlayışı ile içeriğinde ve yazar kadrosunda da önemli değişiklikler yapmıştır. Yazar ve editör kadrosuna; Yıldıray Oğur, Burcu Çetinkaya, Fuat Uğur ve Ceren Kenar gibi önemli kalemleri katmıştır. Öcal Uluç, Kemal Belgin, Sadık Söztutan, Ümit Aktan, Ömer Faruk Ünal, Hasan Sarıçiçek gibi deneyimli spor yazarlarıyla spor gündeminde önemli yer edinmiştir.

Haber kanallarının dakika başı canlı yayın yaptığı, internet haberciliğinin gazete tirajlarını tehdit ettiği bir dönemde, Türkiye Gazetesi, kurduğu özel haber servisi ile “özel habercilik” konusunda fark oluşturmuştur. Ziyneti Kocabıyık yönetimindeki özel sağlık sayfaları, Halime Gürbüz yönetimindeki kültür-sanat sayfaları ve ünlü rallici Burcu Çetinkaya’nın hazırladığı otomobil sayfaları ile okuyucularına çok geniş bir yelpazede özel haberler sunmaktadır. Her hafta bir üniversiteyi tanıtan Türkiye Gazetesi, akademik yazarlara ağırlık vermiştir. Prof. Dr. Çağrı Erhan, Prof. Dr. Muharrem Kılıç ve Doç. Dr. Süleyman Doğan haftalık yazılarıyla gazetede yer alan yazarlardan bazılarıdır.

Dijitalde de Önemli İzlenirlik

Sosyal ağlarda da oldukça aktif olan Türkiye Gazetesi, 2014 yılında 500 bin olan Facebook takipçi sayısını 2015 yılı sonunda 945 bine ulaştırmıştır. Haber, yazar ve fotoğraflarının yanı sıra son dakika gelişmeleri ve düzenli haber bilgilendirmeleri ile ilgiyi artırmakta ve Facebook sayfasına haftada ortalama  8,7 milyon kişi erişmektedir. Türkiye Gazetesi Facebook kullanıcı sayısını 1,5 milyona ve  140 bini aşan Twitter takipçisini ise 500 bine ulaştırmayı hedeflemektedir.

2015 yılında Türkiye Gazetesi iPhone (iOS) ve Android uygulamalarının geliştirilmesi ve bu uygulamalara anlık bildirim (push notification) özelliklerinin eklenmesi ile günlük 60 bin ziyaretçi trafiği ve 100 bin indirme (kullanıcı) rakamları ile mobil uygulama pazarında büyüme göstermiştir.

OnlIne Reklamlar ve Promosyonlarla Okuyucu Sayısında Artış

İstikrarlı bir reklam gelir akışına sahip olan Türkiye Gazetesi, internet reklam gelirini daha fazla artırmak için İhlas Yayın Holding iştiraklerinden Dijital Varlıklar şirketiyle ortak çalışmalar yürütmektedir. Gazete’nin haber sitesi, www.turkiyegazetesi.com.tr, 2015 yılında günlük 825 bin takipçi sayısı ile reklam gelirlerini de istikrarlı bir biçimde yükseltmektedir. Ayrıca Türkiye Gazetesi abonelerinin artırılmasına yönelik projeler geliştirilmiş ve satış bölümünde yeniden yapılanmaya gidilerek çalışan sayısı çoğaltılmıştır.

Türkiye’deki En Yaygın İki Baskı Ağından Birisi

Türkiye Gazetesi’nde ve matbaadan oluşan İhlas Gazetecilik’te 475 kişi çalışmaktadır. Türkiye’de kendi matbaa altyapısına sahip birkaç basın kuruluşundan biri olan İhlas Gazetecilik, sadece İstanbul tesisi aracılığıyla saatte 55 bin adet gazete basma kapasitesine sahiptir. Ayrıca Ankara, İzmir, Adana, Trabzon ve Antalya’da bulunan baskı tesisleri sayesinde yerel haberler içeren sayfalar üreterek her bölgeye kendi gündemine ilişkin haberleri sunabilmektedir.

İhlas Gazetecilik, İhlas Grubu’nun yanı sıra başka kurumlara yönelik verdiği hizmetlerle de büyüyerek Türkiye’nin önemli baskı merkezlerinden biri haline gelmiştir. Ulusal ve yerel birçok gazetenin baskısını gerçekleştirmektedir.

1981 yılından bu yana gazete, dergi, tanıtım malzemeleri, kitaplar ve daha pek çok ürün için baskı öncesi, baskı ve baskı sonrası için entegre bir hizmet sunmaktadır. İhlas Gazetecilik’in İstanbul baskı tesisleri, İstanbul Atatürk Havalimanı’na yakın geniş bir alan üzerinde kuruludur. Sahip olduğu merkezi konumu, kolay ulaşım imkânı sunmakta ve hizmette zaman tasarrufu sağlamaktadır. Sadece Türkiye’de değil uluslararası arenada da birçok ülkeye hizmet vermektedir. Türkiye’deki en yaygın baskı ağına sahip iki gruptan birisidir.

Elden Dağıtım Modeli’nin Türkiye’deki İlk Uygulayıcısı

Türkiye Gazetesi, mevcut günlük gazete satışının %90’ını elden dağıtım modeli ile gerçekleştirmektedir. Elden dağıtım faaliyetlerini İhlas Pazarlama A.Ş.’nin Türkiye’nin dört bir yanındaki 731 noktada bulunan yaygın bayi ağı üzerinden yürüterek entegre bir iş modeli oluşturmuştur. Özellikle ABD ve Japonya başta olmak üzere dünyada çok yaygın olarak uygulanan elden dağıtım sistemi, okuyucu ile sıcak ve kalıcı bir iletişim kurulmasını sağlamakta, satışa da istikrar getirmektedir.

2010’dan Bu Yana BİST’te İşlem Görüyor

14 Haziran 2010 tarihinden bu yana İhlas Gazetecilik A.Ş. hisse senetleri, IHGZT ISIN kodu ile BIST’te işlem görmektedir. 2015 yılsonu itibarıyla İhlas Yayın Holding’in İhlas Gazetecilik’teki iştirak oranı %56,55, İhlas Holding’in ise %6,92’dir. İhlas Gazetecilik’in İhlas Haber Ajansı’na iştirak oranı ise %24’tür.


 


Paylaş :   |